Voor veel bewoners is de huiskamer een fijne ontmoetingsplek waar zij samen met andere bewoners van de zorgorganisatie aandacht krijgen van betrokken huiskamermedewerkers, gastvrouwen/mannen en vrijwilligers.

Deze medewerkers krijgen steeds vaker te maken met uiteenlopend gedrag. Weten niet altijd goed hoe te reageren op vragen die bewoners stellen vanuit onmacht of verwarring. Hoe werk je prettig met al deze verschillende karakters als gehele groep in de huiskamer, welke activiteiten kan je nu het beste wel of juist niet doen?

De huiskamer is als ontmoetingsplek een hele uitdaging geworden!

Om deze uitdaging in uw zorgorganisatie goed uitgerust aan te gaan, bieden wij nu de ‘Training aandacht voor bewoners in de huiskamer’ voor uw gastvrouwen/mannen en vrijwilligers.

 

 

 

 

Het is de verantwoordelijkheid van uw gastvrouw/man om met al deze uitdagingen een goede sfeer te creëren en afleiding te bieden. Veel gastvrouwen/mannen of vrijwilligers zijn vaak gewend aan het één-op-één contact met bewoners en hebben geen ‘zorgachtergrond’. Het werken met bewoners binnen een groep in een huiskamersetting vraagt vandaag de dag om specifieke vaardigheden.

Deze training is een handreiking voor vrijwilligers en gastvrouwen/mannen en wordt zowel online als op de eigen locatie aangeboden, zie onze flyer ‘Specifieke Vaardigheden’ en brochure ‘Training Aandacht voor bewoner in de huiskamer’ voor meer informatie.

Share