Skip to main content

Training Omgaan met aggressie

23 december 2015

Agressie zorgHelaas krijgen uw medewerkers te maken met intimidatie, pesten, agressie en geweld. Uit recent gepubliceerde cijfers van het CBS blijkt dat bijna de helft van de werknemers in de zorg wel eens lastiggevallen is door cliënten, familieleden of collega’s.

Ook de helft van het ziekteverzuim in de zorgsector is het gevolg van werkdruk en agressie. Het is daarom van groot belang dat uw medewerkers goed worden voorbereid om op een professionele wijze om te gaan met agressie. Want of het nu gaat om schelden, intimideren, bedreigen of slaan, elke vorm van agressie raakt je als mens!

Effectief in de praktijk
Onze training Omgaan met agressie helpt uw medewerkers om beter om te gaan met de agressie die zij tegen komen in de praktijk. De medewerkers leren ervaren wat agressie met hen doet, waar de persoonlijke grens ligt en wat hun natuurlijke reactie is.

Daarna leren wij uw medewerkers controle te behouden over zichzelf en op de situatie door effectief en professioneel om te gaan met de verschillende vormen van agressie, zodat de eigen veiligheid en die van anderen toeneemt. Onze effectieve training bestaat uit 3 dagdelen.

Resultaat
Na de training beschikken de deelnemers over:
√  Een goed inzicht in de eigen houding en gedrag (hoe kom ik over?)
√  Kennis over wat spanning en agressie met hen kan doen
√  Oefeningen om zichzelf en de situatie onder controle te houden, ook onder spanning
√  Manieren om helder hun grenzen aangeven
√  Doelen en acties betreffende agressie in het cliëntplan
√  Effectieve en professionele manieren om te gaan met agressieve cliënten, familieleden en derden.

 

“Elke vorm van agressie raakt je als mens en organisatie”

 

Button Text

Share